Jaki sedan samochód do 30 tysięcy złotych?

 

Sprawdzenie stanu technicznego samochodu przed kupnem

 

 

Budżet 30 tysięcy złotych pozwala nam sięgnąć na rynku używanym po topowe modele niemieckiego koncernu. Jeśli szukamy pojazdu z silnikiem Diesla, szczególnie dla dobrze wyposażonego egzemplarza powinniśmy liczyć się z możliwością wystąpienia sporego przebiegu. Jednak jaki przebieg jest do zaakceptowania? Najbezpieczniejszym wyborem będzie oryginalny przebieg nie przekraczający 150-200 tysięcy kilometrów. Warto dodać, że jeśli trafimy na egzemplarz z nieco większym przebiegiem, a sprzedający będzie w stanie udokumentować bogatą historię serwisową, szczególnie elementów osprzętu silnika warto przemyśleć taki zakup. Przechodząc do sedna sprawy nasze propozycję wyglądają następująco:

 

Diagnostyka komputerowa inspekcja stanu technicznego pojazdu przedzakupowa

 

 

VW Passat B6 – samochód produkowany w latach 2005-2010 r. Najczęściej spotykaną jednostką napędową jest 2.0 TDI. W zależności od wersji występował w dwóch odmianach mocy, 140 km oraz 170 km. Obie odmiany przechodziły choroby wieku dziecięcego, szczególnie egzemplarze produkowane do 2007 r. Po tym czasie producent zmodernizował układ wtryskowy, zastosował wydajniejszą pompę olejową. W początkowych modelach dochodziło do zacierania się silnika z powodu awarii wcześniej wymienionej pompy. Naprawa kończyła się na wymianie silnika, więc jeśli mamy do czynienia z modelami 2005,2006, początek 2007 roku  warto zapobiegawczo dokonać jej wymiany. Dysponując budżetem 30 tysięcy złotych możemy sobie pozwolić na egzemplarz z końca produkcji, w odmianie 170 koni mechanicznych, z całkiem bogatym wyposażeniem. Topowe modele w odmianie Highline nie odstają nawet w stosunku do marek Premium, takich jak Audi czy BMW. Dla fanów jednostek benzynowych występowały bezawaryjne odmiany z wielopunktowym wtryskiem paliwa o pojemności 1600 cm3 i skromnej mocy 102 km. Kolejne odmiany to 1.8 TSI legitymujące się 160 km, 2.0 FSI o mocy 150 km oraz najmocniejsza odmiana 3.2 FSI V6 o mocy 250 km. Dla osób ceniących sobie wygodę VW oferował bardzo komfortową skrzynię DSG. Występowały również odmiany z napędem na 4 koła z oznaczeniem 4 motion.

 

jak nie kupić powypadkowy samochód, jak sprawdzić samochód

 

Renault Laguna III – poprzednie generacje nie cieszyły się najlepszą opinią. Problemy z elektroniką silnika, kartami dostępu, wyposażeniem wewnętrznym przysparzały właścicielom wiele kosztownych napraw, często uniemożliwiając dalszą podróż. Model III generacji miał wprowadzić rewolucję w marce i przełamać passę porażek. Zadebiutował w 2007 roku w dwóch wersjach nadwoziowych: liftback oraz kombi. Ostatecznie produkcję zakończono po 7 latach z jednym face-liftem w 2009 roku. Najpopularniejsza jednostką napędowa zasilana olejem napędowym to 2000 cm3 Diesel zapożyczony z japońskiego koncernu Nissana, o oznaczeniu MR znany z modeli X-trail czy Qashqai.. Motor ten cieszy się bardzo dobrą opinią. Należy do mało awaryjnych, dynamicznych i oszczędnych w eksploatacji jednostek napędowych. W topowych odmianach osiągał moc 178 km. Występowała również 3 litrowa odmiana V6 o mocy 235 km oraz szereg silników benzynowych, począwszy od 1600 cm3, kończąc na 2000 cm3 z turbodoładowaniem i 3500 cm3  V6 o mocy 238 km. Laguna w stosunku do swojej konkurencji oferowała szereg innowacyjnych rozwiązań. Najciekawszym z nich były 4 koła skrętne, które znacznie poprawiały właściwości jezdne. W testach EuroNCAP osiągnęła najwyższy możliwy wynik 5 gwiazdek. Obie wersje nadwozia nie mogą się pochwalić dużą przestrzenią bagażową. Dodatkowo w uboższych odmianach użytkownicy narzekali na słabe wykończenie wnętrza. Poza niewielkimi problemami z obsługą wyposażenia samochód ten jest bardzo udanym modelem, który z pewnością przełamał złą passę. Dodatkowo na rynku używanym kusi atrakcyjna cena, która jest sporo niższa w stosunku do niemieckiej konkurencji.

 

sprawdzenie samochodu przed zakupem Wrocław

 

Ford Mondeo MK4 – model produkowany od 2007 roku, z liftingiem w 2010 roku i końcem produkcji  na 2014 r. Marka Ford cieszy się ogromną popularnością zarówno na rynku europejskim jak i amerykańskim. Koncern dąży do ciągłego unowocześnienia swoich modeli, zachowując przy tym wysoką bezawaryjność. MK4 w 2008 zajął drugie miejsce w konkursie Car of the Year. Jako jeden z najlepszych modeli został wybrany przez 66 światowej klasy dziennikarzy motoryzacyjnych. Flagowy model forda posiada bardzo ciekawy design. Wprowadził stylistyczną rewolucję w marce, jednocześnie wyznaczając nowy trend. Na pokładzie w podstawowej odmianie znajdował się silnik benzynowy o pojemności 1600 cm3. Mocniejsze odmiany o pojemności 1800 cm3, 2000 cm3 oraz 2500 cm3 z turbodoładowaniem zdecydowanie bardziej pasują do komfortowego użytkowania. Silniki diesla o pojemności 1800 cm3 oraz 2000 cm3 w przedziale mocy od 100 do 163 km w poliftowych odmianach. Występowała również wersja 2200 cm3 o mocy 175 km, jednak po kilkuletniej eksploatacji okazała się bardziej awaryjna. Najlepszym wyborem jest 2000 cm3 o mocy 140 bądź 163 km. Użytkownicy nie skarżą się na nadmierne koszty użytkowania. Samochód jest bardzo żwawy przy skromnym apetycie na paliwo. Przy odpowiednim dbaniu o regularne serwisy oraz tankowaniu dobrej jakości oleju napędowego samochód pokonywał 300 tys.km bez większych napraw. W testach EuroNCAP może się pochwalić również najwyższym z możliwych wyników 5 gwiazdek. Po ponad 10 latach od debiutu modelu można śmiało powiedzieć, że jest to bardzo udana generacja. W bogatszych wersjach oferowała prawie całe wyposażenie przewidziane dla marek premium. Innowacyjnym rozwiązaniem, bardzo dobrze przyjętym na rynku był system Convers+. Wyświetlacz między zegarami oferujący łatwy dostęp do wszystkich funkcji komputera pokładowego oraz nawigacji. Obecnie jest to standardem, jednak w tamtych latach było bardzo przełomowym i nowoczesnym rozwiązaniem. Na rynku wtórnym Mk4 dobrze trzyma wartość. Topowe odmiany z końca lat produkcji kosztują ponad 50-60 tys.zł. W przewidzianym budżecie powinniśmy znaleźć egzemplarz dobrze wyposażony z akceptowalnym przebiegiem z początku lat produkcji. W naszej ocenie samochód powinien usatysfakcjonować nawet najbardziej wymagających użytkowników

 

Sprawdzenie auta przed zakupem Wrocław

Diagnostyka komputerowa Wrocław, stan techniczny samochodu przed zakupem

 

 

Podsumowując każdy z zaproponowanych modeli odniósł sukces rynkowy. Każdy z nich ma również swoje wady i zalety, jednak patrząc na całokształt oferują wysoki stosunek jakości do ceny. Warto pamiętać, że aby móc w pełni cieszyć się z wybranego modeli należy przeprowadzić fachową kontrolę stanu technicznego przed zakupem. Prawidłowe sprawdzenie wybranego samochodu przed kupnem może zaoszczędzić nam wielu nakładów finansowych, wymaganych już w pierwszych miesiącach eksploatacji. Oferujemy kompleksowe przejrzenie każdego z zaproponowanych modeli. Dokonujemy inspekcji przedstawionych pojazdów na co dzień. Wiemy z jakimi problemami się borykają i na co należy zwrócić szczególną uwagę. Nie ryzykuj, rzetelne podsumowanie stanu twojego przyszłego pojazdu, potwierdzenie historii serwisowej, pełna diagnostyka komputerowa to gwarantuje długoletnią, bezproblemową eksploatację!